Thursday 30 September 2010

Noe å gruble på......!

 Da jeg satt å leste i Exfac boka kom dette spørsmålet opp:
Hva er det som holder samfunnet sammen, når individene er så forskjellige?

Jeg ble helt grepet av i dette spørsmålet, og fikk  ikke tankene mine bort fra det.
Har dere noen gang tenkt  på det? For det har ikke jeg.
Jeg tenker slikt at vi mennesker er avhengige av hverandre og våres aktiviteter,  selv om vi er forskjellige og gjør forskjellige ting.
Slik er det i dyreverden også, de er avhengige av hverandre for å leve og holde naturen sammen. Vi er alle  som et verktøy for samfunnet.  Selvfølgelig kan man gå dypere inn på dette spørsmålet, men det får bli til en annen gang!

Som  Platon sier: "Undring er en følelse for filosofer, og filosofi begynner i undring".

No comments:

Post a Comment

Thank you for commenting! I adore to read them all! <3
xx